sâmbătă, 10 octombrie 2009

Banana Republic of Romania

Ok, intotdeauna.. sau aproape.. am scris pe blog cind am avut cu adevarat despre ce sa scriu. S-a intimplat sa mai bat si cimpii uneori, dar... e vorba pina la urma de ceea ce mi se intimpla.

Pina ieri nu prea vroiam sa emigrez. Am un job care presupune sa cunosti la perfectia limba in care te desfasori... mda.. asta e.. trebuie sa stii nuante.. denotatii.. conotatii.. u got the picture. Ieri mi-am pus intrebarea dc totusi nu ar fi bine sa string farfurii de pe mese intr-un restaurant dintr-o tara civilizata (asta pentru ca nu trebuie neaparat sa stii limba pentru a face aceasta activitate..) decit sa ramin aici... pentru ca aici totul se intimpla mai tirziu sau deloc.

Anouk a scos un nou CD... fine.. In Stores Now! asa se laudau toti peste tot (pe site-uri se intelege). Si am vrut sa mi-l cumpar. Sunt o persoana putin sarita de pe fix.. dupa cum mi-a spus cineva.. am uitat ca tu faci achizitiile pe feeling, nu pe ratiune... Am vrut sa fiu foarte corecta si sa sprijin artistul care imi place nu descarcind muzica de pe net, ci sa cumpar, legal, CD-ul de la magazin.

Apoi m-am gindit ca totusi.. exista iTune Store (respectiv magazinul online ai celor de la apple. Am ipod.. so.. de ce sa ma mai complic sa cumpar CD-ul ca oricum sa-l bag in itunes library si sa-l transfer pe ipod? Mai bine intru direct (plus ca era si mai rapid asa...) si cumpar melodiile de pe noul album. Bang, transfer de pe card.. tot tacimul.. in 10 minute am muzica, nu?

Zis si facut... intru, mi se cere sa-mi fac un cont de utilizator.. asta si fac.. Magazinul online este / era minunat... filme, seriale, muzica, aplicatii, jocuri.. ajunsesem in pestera lui Alibaba.. deja ma gindeam cum o sa vad eu serialele si cum o sa ascult ce muzica vreau.. cind vreau.. la doar un click distanta... De notat faptul ca fiind la birou cind faceam aceasta operatiune, parea ca as fi in/din Franta datorita serverului... Ei si am ajuns la detalii de plata pentru achizitiile mele.. Era un butonas acolo linga care scria: daca adresa de facturare nu este in Franta, dati click aici.. si ma dat... si mi-am ales tara... si am dat ok... si PUFFFF am ajuns in Alimentara (Alimentara as in magazinul acela cu multe rafturi pe care se insirau interminabil borcane cu fasole boabe si compot de cirese sau visine si ATIT). Da.. am ajuns in iTune Store pentru Romania... nu tu muzica, nu tu filme.. o sectiune de carti electronice.. si una cu niste aplicatii de 2 lei. Am zis ca trebuie sa fie o greseala... am dat search.. dupa numele artistului. Nimic.. mai exact cautarea dumneavoastra nu a avut niciun rezultat. Really?!? Adica really, really?!? Frustrare maxima..

Bine.. nu se poate online.. m-am luat frumos de mina si m-am dus la Diverta sa cumpar CD-ul (ati vazut.. tot ideea mea initiala). Eh.. asta e, daca nu se poate altfel, nu se poate si gata. La Diverta.. pauza.. pauza de CD adica. Nu.. nu exista.. n-avem. Dupa ce am pierdut fix vreao doua ore cu aceste operatiuni plus sentimentele aferente (cont, stupoare, incercari nereusite, taxi, aglomeratie, dezamagire maxima etc.. pentru ca de.. am idei putine, da' fixe si cind mi se pune pata ca vreau ceva nu mai am liniste pina nu obtin acel ceva ACUM!)... am ajuns la concluzia ca nu am cum sa am acel album decit de pe net... dar nu cumparindu-l legal, asa cum intentionasem...

Si atunci va intreb... de ce e toata lumea asa suparata pe romani?!?.. ca pirateaza? pai daca altfel nu pot sa obtina, ce sa faca? Va rog.. dati-mi o solutie.. ca pe mine nu ma duce capul.

Fiind extrem de suparata aseara si plingindu-ma ca vreau albumul si n-as fi vrut sa piratez, un amic i-a scris unei cunostinte care intimplator se afla in UK acum si se va intoarce luni.. si a rugat-o sa mi-l ia. Nu vorbesc de faptul ca trebuie sa astept doua zile pentru asta, asta daca persoana nu va uita sau daca.. pina la urma.. va avea chef sa-l cumpere, dar vorbesc de un principiu aici. Banii mei sunt patrati? Eu n-am voie sa ascult muzica aia atunci cind se lanseaza? Se presupune ca romanii (care nu s-au dat inca jos din copac dupa mintea unora) n-au nevoie sau voie de ultimele aparitii?

Nici nu stiu ce concluzie sa trag.. pe cine sa ma supar? Sunt frustrata!

PS: poza e coperta albumului :)

Niciun comentariu: