luni, 18 februarie 2013

Ohsawa 7


Pentru ca cica e bine din cind in cind sa te mai purifici.. macar fizic, daca psihic e mai greu.. am cautat, m-am interesat si am ajuns la metoda Ohsawa. Vinovat de aceasta este domnul.. George Ohsawa... un fel de "parintele dietei macrobiotice" si al filosofiei din spatele acesteia..


Trecind printr-o perioada de ceva... excese.. am zis ca 10 zile de graunte (sper sa nu ajung sa cotcodacesc) n-au cum sa strice.. adica.. 10 zile n-au omorit pe nimeni.. asa ca am mai citit ba una, ba alta.. sa nu ma apuc sa sar in cap in piscina goala.. si-am vazut ce si cum cu filosofia... cu ce si cum trebuie mancat... ce proprietati au grauntele respective (surprinzator..)... cum pot fi... preparate (pentru ca gatite ar fi foarte mult spus)... si cam ce ar trebui sa se intample in restul timpului (asta, desigur, daca nu atingi nirvana.. :)))


Episodul 1 - George Ohsawa si sistemul medical promovat de el
Episodul 2 - Predominanta Yin-Yang a alimentelor 
Episodul 3 - Regimul nr. 7 al lui Ohsawa
Episodul 4 - Prepararea alimentelor pentru regimul Ohsawa
Episodul 5 - Modul de viata in perioada regimului


Nu am citit numai ce-i mai sus, dar ce-a scris acest domn mi s-a parut cit de cit complet, asa ca.. daca va bate vreun gind.. aveti si informatiile. Sa nu va imaginati acum ca o sa stau in mediatie de dimineata pina seara.. sau am avut experiente transcedentale in timp ce mestecam imbucatura de minim (!!!) 30 de ori...

n-as avea cum.. meditatiile la nemurirea sufletului nu platesc facturile..

Simbata am intrat pentru prima data.. dupa foarte multa vreme.. intr-un Plafar. Mi-a placut.. avind in vedere ca nu mai maninc carne de vreo 3 ani.. probabil ar fi trebuit sa am deja card de reduceri la Plafar, dar nu.. n-am si aveam si o imagine anacronica a acestuia. Mi-a placut.. tot felul de minuni.. care mai de care.. Eh.. mi-am facut stocul de griu, hrisca si orez.. Mei n-aveau, pentru ca se terminase.. Se vede treaba ca se consuma mult mei in aceasta perioada.. Mi-am facut stocul, dupa cum ziceam.. si.. am inceput.. cele 10 zile de cereale si apa...

Ziua 1
Cel mai greu mi se pare faptul ca nu pot sa beau decit apa.. adica nu mi-am baut cafeaua dimineata si sunt cam aeriana.. Vag mi se pare ca ma incearca si o durere de cap. Inca nu e localizata.. e la fel de difuza ca si faptul ca sunt cam aeriana.. Nu-mi place sa fumez fara sa beau ceva, iar ceva nu trebuie sa fie apa, prin urmare.. de obicei beau ceai.. Acum fumez cu apa.. nu e acelasi lucru.. De fapt azi am fumat 10 tigari (ceea ce pentru mine e.. probabil.. un record personal).. Nu stiu daca o sa ma las si de fumat in aceste 10 zile. Nu mi-e foame.. adica astazi am mancat niste turte de griu, niste hrisca cruda, niste fulgi de griu si niste orez integral fiert.. nu simt nevoia sa maninc... Seara m-a cuprins o stare de somnolenta pe la ora 9.. dar pentru ca nu am sarit direct in pat atunci.. mi-a trecut si am adormit pe la 12...

Ziua 2
Am o stare foarte ciudata.. ca si cind as pluti. Nu am chef sa ma concentrez la nimic.. am chef sa ma plimb, sa stau pe malul marii... sa meditez... ce-o mai fi si asta? Se simte ca n-am baut cafea.. mi-am uitat acasa ceasul.. intr-un fel ma simt ca si cind mi-as fi uitat acasa capul... In orice caz.. cei doi neuroni sunt total anesteziati.. Oare e lipsa de cafea? Daca asta e.. ma ingrijoreaza putin.. Lipsa de cafea si ceai.. asta inseamna ca nu functionez normal decit pe baza de stimulente?... Astazi am mancat grau fiert dimineata, hrisca cruda si din nou griu fiert si niste orez integral. Nu pot spune ca debordez de energie.. dar nici ca nu am energie.. sunt insa foarte selectiva cu activitatile pe care le aleg pentru a mi-o consuma.. As face lucruri frumoase.. Incep din ce in ce mai des sa ma gindesc la faptul ca probabil o sa cotcodacesc dupa aceste 10 zile.. Nu pot sa spun ca mor de foame.. De fapt nici nu imi este asa foame... Cred ca de la mirosuri mi se trage. Daca n-as fi fumatoare si mirosul ar fi apt 100% cred ca mi-as varsa matele.. Griul fiert miroase absolut infiorator.. Si mi se pare ca il simt in nari si cind nu il am sub nas.. nu e nimic apetisant. da, asta cred ca este problema.. nu este absolut nimic apetisant sau imbietor la dieta asta.. Iti vine sa arunci pungile cu graunte pe geam.. si sa te infigi in prima salata (adica eu.. sau in primul fruct..).

Ziua 3

Mi-a disparut ameteala.. Oare incep sa ma obisnuiesc fara cafea si ceai? :)) Am in schimb o foarte difuza durere de cap... dar nu se poate numi durere.. eu stiu ce sunt alea dureri de cap.. asta e o ameteala de durere.. ca si cum m-ar lua una, dar o am de azi dimineata si nu s-a agravat.. Ma simt si cu mai multa energie (in continuare sunt selectiva in ceea ce priveste consumul ei). Azi am mancat niste orez integral, turte de grau si fulgi de hrisca.. Daca e sa nu tin dieta pina la sfirsit.. cu siguranta va fi din cauza mirosurilor.. asa cum explicam si ieri.. Sa ma trezesc intr-o zi cu bila data total peste cap si stomacul in git si sa nu mai pot sa pun gura pe griu fiert sau alte graunte fara sa le rejectez instantaneu.. Pe seara m-a apucat o durere de cap putin mai serioasa..

Ziua 4

Dimineata durerea de cap disparuse si nici nu m-a apucat alta. Am o senzatie de pietroi in stomac.. ma simt foarte plina, desi stomacul meu e revoltat si cere de mancare.. Nu mai sunt deloc ametita. M-am trezit mai devreme ca de obicei, dar n-am avut chef sa ma dau jos din pat. Azi am mancat fulgi de hrisca... Colegii s-au oferit sa ma impuste ca sa nu ma mai chinui. Mai am putin si o fac eu singura... Nu mi-e foame.. si cind vad fulgii de hrisca inmuiati in apa cu atit mai mult imi trece foamea.. Au un gust oribil si miros.. ciudat. Probabil cu lapte sau cu iaurt ar fi foarte buni.. asa insa.. iti piere orice chef sa maninci.. orice.. Pe la prinz asa.. m-a luat iar o durere de cap.. insa suportabila, nu asa cum sunt durerile mele de cap (alea de iti vine sa te infigi cu capul intr-un perete numai sa-ti treaca)... si o mini-stare de greata.. cred ca de la bolul de cereale care este linga mine si miroase oribil... Seara am experiementat mamaliga de mei.. seamana foarte tare cu mamaliga normala si este cel mai bun preparat din toate cele incercate pina acum! Seara iar m-a apucat durerea de cap mai serioasa putin si tot felul de alte crampe in diversi muschi.. acum nu stiu ce sa spun despre asta..

Ziua 5

Nu mai am probleme de la lipsa de cafea - adica deloc ameteala. Asta nu inseamna ca n-as bea o cafea dimineata.. mirosul ala de cafea proaspat facuta.. dar.. sa nu divagam :)) Astazi am mai mincat niste mamaliga de mei ramasa de ieri.. si niste fulgi de hrisca. Fulgii astia sunt oribili, dar cred ca este firma care-i produce. La birou am o punga si acasa am o punga de la alta firma.. cei de acasa mi se par comestibili.. cei de la birou.. dupa cum spunea un coleg "miros a rumegus proaspat".. Am si o vaga durere de cap si ma dor genunchii (dar asta cred ca e de la vreme si de la faptul ca sunt o babeta ramolita..:))) Care se mai si apuca de diete de purificare.. Nu stiu exact de ce.. ca doar am stabilit ca nu vreau sa traiesc pina la 100 de ani.. Cred ca a fost mai mult ca sa vad daca pot.. ca cica e cea mai dura dieta.. Acum.. problema este ca azi e vineri si cum as da-o.. tot as iesi sa dansez putin.. chiar si pe baza de apa.. mai vedem pina diseara.. Pina la urma n-am iesit.. cred ca totusi n-am avut energie..

Zilele 6 & 7

A fost weekend.. N-am avut probleme cu nimic.. nici cu ameteala, nici cu durerile de cap.. Poate m-a incercat una, dar asa.. in treacat, nimic serios.. Am decretat ca mi s-a aplecat de la griu.. Nu mai suport mirosul.. Imediat dupa macinat, cind e inmuiat, cind e prajit sau gatit in orice fel.. mi se intoarce stomacul pe dos. Are un miros pe care nu il mai suport.. prin urmare am ramas la trei tipuri de graunte din patru. Cred ca nu e chiar ok.. pentru ca griul era singura graunta care continea gluten - hrisca, orezul si meiul cica n-au..  Si cred ca mai continea neste chestii utile, dar.. nu mai pot.. mi se intoarce stomacul pe dos numai cind simt mirosul.. Ideea nu cred ca e sa faci foamea, ci sa maninc cind iti este foame, doar grauntele admise... prin urmare.. am renuntat la un tip de graunte, am ramas doar cu 3 variante.. Simbata am mancat in mare parte orez.. si hrisca coapta.. Duminica am facut mamaliga de mei si din nou hrisca coapta..

Ziua 8

Nimic special.. singurul lucru la care ma pot gindi este o salata verde.. atit... salata verde... A.. poate si fructe.. Eu oricum nu mai maninc carne de vreo trei ani, deci n-am pofte canivore.. nici macar lactate.. dar mi-e dor de frunzele mele.. de legume.. de fructe.. joi (adica prima zi dupa ce termin aceasta minunata dieta de purificare) probabil o sa maninc numai salata dimineata, la prinz si seara... Nu mi-e foame. Nu mai sunt in sevraj de cafea.. nici macar de ceai.. Pina la urma.. cafeaua nici nu e chiar asa un drog puternic.. beau cafea de la 6 ani.. de pe la 14 ani (cel putin) beau zilnic.. pina pe la 30 beam aproximativ 1l pe zi.. apoi am redus la o cafea (adica o cana...).. si efectele secundare cind n-am mai baut au durat citeva zile.. deci nu e chiar asa dramatic.. nu mi se mai pare nimic extraordinar.. e o dieta mai severa si cam atit..

Ziua 9 & ziua 10

Deja nu mi s-a mai parut nimic special, asa ca nici macar n-am mai scris despre asta.. n-am mai avut ameteli de la lipsa de cafea, nici dureri de cap, nici alte manifestari ciudate sau dureroase.. singurul lucru de care imi aduc aminte este ca simtem nevoia sa maninc legume.. cu cit mai verzi cu atit mai bine..

Ce s-a intamplat dupa (pentru ca am incheiat dieta de saptamana trecuta, de miercuri).. a fost ca am luat-o usor inapoi, adica in prima zi am mancat niste orez cu broccoli si morcovi. Mi s-au parut cele mai bune legume pe care le-am mincat in viata mea (si.. pentru cine nu stie.. sunt lacto-vegetariana de vreo trei ani, deci am mancat ceva legume la viata mea..). Am slabit?.. N-am slabit.. Adica am slabit vreun kg, dar nu cred ca se pune, deci cine vrea sa slabeasca sa-si gaseasca altceva.. De cind m-am lasat de dieta sunt mai atenta ce maninc.. si savurez ce maninc. Cred ca asta e principalul merit al dietei.. esti mai atent ce bagi in gura.. si te gindesti de doua ori inainte.. Un alt efect.. am cam gatit in ultima vreme.. mi-am pregatit eu ce sa maninc, nu m-am mai lasat la voia altora.. si chiar mi-a iesit.. comestibil.. cica si sanatos.. De cind am terminat si pina astazi am mai slabit doua kg.. asta nu stiu daca are vreo legatura cu dieta sau cu faptul ca acum maninc.. dupa cum spuneam.. mult mai atent..

Ce sa va zic.. am supravietuit si nu mi se pare ca ar fi vreo dieta careia sa nu-i supravietuiesti.. N-am avut efectele dramatice pe care le-au avut unii.. inteleg ca asta de fapt se intampla daca maninci "normal" si dintr-o data treci la chestia asta.. Sau daca ai intr-adevar mari probleme de sanatate.. habar n-am. probabil o sa o mai tin in timpul celor doua posturi mari.. e mai simplu asa.. daca vreti sa o faceti.. va urez succes si va spun ca nu e chiar asa dramatic cum suna...

Niciun comentariu: