marți, 10 ianuarie 2017

Jurnal de fumator.. 1

Fumez de.. 25 de ani. Chiar 26 daca consideram ca inca nu implinisem 15 ani cand am decis ca vreau sa fumez. Da, asa am facut. Am decis ca a venit momentul sa invat sa fumez si sa fumez. Si pana am inceput liceul deja fumam. Si de atunci nu m-am mai oprit. Niciodata. Imi place. Nici acum nu ma opresc pentru ca ceva. De fapt vreau si nu vreau sa o fac. Am luat decizia si voi face o pauza de doua luni jumatate.. Ma opresc pentru ca am vazut multe manifestari la diverse persoane in perioadele de "lasat de tigari", asa ca, avand in vedere ca nu vreau sa ma manifest curios in India si sa dau de belele pe acolo, avind in vedere ca nu e singurul inconvenient pe care o sa-l infrunt, am zis ca ok.. o sa iau o pauza de doua luni, dar sa incep putin mai devreme sa nu iau gatul cuiva prin aeroporturi.. in lungul drum catre acolo sau pe acolo.

Asa ca in noaptea dintre ani am terminat champagne de inceput sau sfarsit de an, depinde din ce punct de vedere privesti, mi-am terminat tigara si cam asta a fost... m-am dus la culcare.

Pentru ca nici cafea nu o sa beau (dar de cafea m-am mai lasat si stiam efectele), am preferat, de asemenea, sa le am acum, sa nu pierd o saptamana acolo adunandu-mi neuronii si asa afectati de context.

Deci cand m-am trezit in prima zi a anului.. am inceput cu un mic soc auto-indus:) Nu cafea si nu tigari.. ok.. m-am trezit cu destul de mult timp liber :) Ritualul cafea/tigari consuma in medie cam o ora in fiecare dimineata. Nu ma intelegeti gresit.. este un ritual pe care il ador si il voi relua (cred) la intoarcere. Ideea este ca in aceasta perioada va trebui sa inlocuiesc niste obiceiuri cu altele (pana plec, pentru ca acolo.. am deja niste obiceiuri care trebuie introduse in program). Ce am constatat este ca nu exista (sau nu exista la mine.. nu pot sa generalizez), acea senzatie ca daca nu fumez o tigara omor pe cineva. Nu, dar exista tot felul de obiceiuri si situatii legate de tigara. Inainte sa plec undeva - stau sa mai fumez o tigara; cand ma intorc de undeva - fumez o tigara; orice pauza si moment de respiro este asociat cu a fuma o tigara. Asa ca.. acum m-am trezit oarecum ca trebuie sa imi iau aceste momente, chiar daca nu fumez o tigara. Pentru ca nu stiu cat e nicotina si cat propriile ticuri. In plus chiar imi plac.. sunt oameni care nu dau bine cu tigara in mana sau in gura.. indiferent cat s-ar stradui sau ar incerca.. nu merge.. nu se prinde, nu e de acolo. Mie mi se pare ca la mine e atfel.. tigara aia sta asa de natural la mine in mana.. gestul de a fuma e chiar elegant.. chiar gratios.

E deja a doua zi fara tigari si asta constat.. ca am mult timp liber.. in care sa fac altceva.. citesc mai mult, ma plimb, gandesc (chiar daca eram obisnuita sa gandesc pe marginea unei tigari).. Dar, avand in vedere ca de fapt pot sa fumez sau sa nufumez dupa cum imi pun mintea, voi fuma acum, pana plec si ma voi lasa de acolo :)

Niciun comentariu: