duminică, 24 februarie 2008

da' cacaiula unde e?

Acum foarte foarte multi ani (vreo noua mai exact), cind am fost prima data in UK mi s-a parut ca sunt un fel de extraterestru. Da, erau toate diferentele culturale, dar nu despre asta vreau sa vorbesc... eram singura persoana in cizme.. cu fularu, caciula, o haina foarte groasa si vreo doua pulovere. Era martie si soare cu dinti. La ei venise primavara, mie mi se parea ingrozitor de firg. Femeile deja umblau in sandale... fara ciorapi... Problema mea era ca toata lumea parea ca se bucura de primavara.. numai eu aveam alta parere. Am si incercat sa scap macar de fular.. am inghetat, asa ca mi-am zis ca mai bine par extraterestru decit sa mor de frig. Apoi am studiat fenomenul si incerc sa-l pun in practica cu Nichi.

Am ajuns la concluzia ca, de vina pentru frigul constant pe care il simtim sunt parintii nostri... da.. pentru ca n-au citit sau nu le-a spus nimeni cum sta treaba cu copiii si cu adaptarea lor la mediul inconjurator. Si m-am uitat si interest cum fac acesti oameni.. si nu numai ei... Se zice asa.. copilul (chiar atunci cind este foarte, foarte mic), trebuie imbracat ca si un om mare... Bine, acum, la mine nu se mai aplica aceasta chestie... pentru eu sunt dereglata deja. Daca vrei sa vezi daca unui copil ii este cald trebuie sa-i iei tempratura la ceafa. Da, poate avea mainile si picioarele reci, dar asta nu inseamna ca ii este frig. Asta inseamna ca are o circulatie periferica mai proasta, ceea ce nu e anormal la copii, asa ca... daca are mainile reci, dar ceafa calda... ii e bine.. iar daca are ceafa transpirata.. moare de cald. Ma bucur ca am invatat lectia asta de timpuriu, asa ca incerc metoda cu Nichi.. uneori si mie imi vine sa-i mai pun o pereche de pantaloni sau o vestutza, da' revin si verific.. si totul e ok. Sigur, metoda asta a dus la nenumarate dispute si discutii cu bunicii... bunicii altor copii... babe si mosi necunscuti.. care te opresc pe strada si te intreaba de ce nu i-ai pus o caciula copilului... Mamaie, vezi-ti mamaie de treaba! Si lasa-ma si pe mine sa traiesc.. si pe copilul meu care se simte foarte bine fara caciula... fara doua perechi de panatloni si fara sfaturi gratuite.

Niciun comentariu: