vineri, 15 iunie 2012

Marja de eroare.. +/- 2%

Spunea cineva ca atunci cind se va descoperi centrul universului.. si/sau buricul pamantului, multi vor fi tare dezamagiti.. ba chiar contrariati pentru ca isi vor da seama ca nu ei erau..

Romania are.. sau avea 22 milioane de locuitori.. pe undeva pe acolo, poate mai multi, poate mai putini. In curind cred ca vor fi si mai putini.. si din ce in ce mai putini..

Stiti deja.. eu rar discut situatii concrete cu nume si date, we do not name names here, dar nu pentru ca as avea neaparat o problema cu asta, ci pentru ca imi place sa privesc lucrurile la modul mai general.. adica fix asa.. undeva, cindva i se poate intampla oricui.

Inchizind minunata si de acum cunoscuta paranteza.. m-am obisnuit sa fiu eroarea in statistici si exceptia la regula impusa de numarul mare, sau de majoritate. Nu sunt singura, multi sunt ca mine.. marja in general e de +/- 2%, marja in care se incadreaza destui... si oameni inteligenti as spune, doar ca uneori oamenii inteligenti pot fi foarte prosti. 

Nu-i contradisctie in termeni asta? Nu, pentru ca oamenii inteligenti in general se cred buricul pamantului.. Am asistat de multe ori la discutii pe marginea rezultatelor diverselor studii de piata sau cercetari. Oamenii inteligenti filtreaza rezultatele prin propria prisma si apoi declara sus si tare ca nu sunt corecte, nu sunt valide, nu sunt relevante, lumea nu face X sau Y, nu se comporta asa sau invers...

Atunci am eu momente de stupefactie.. Daca esti asa de inteligent cum de nu-ti dai seama ca rezultatele studiului nu se refera la tine?!?.. se refera la o medie si daca nu faci parte din medie, atunci evident nu te regasesti, si nu te reprezinta. Tu esti atipic (!!!)... Obisnuieste-te cu ideea si mai mult decit atit.. cind vrei sa schimbi ceva la ceilalti nu face lucruri care ti se adreseaza tie (ca public tinta) pentru ca NU functioneaza!..

In ultima vreme am mai avut parte de citeva exemple de acest gen.. plus revolta sterila in social media..

Niciun comentariu: