duminică, 4 mai 2014

There are no winners... ce te faci?

E tirziu.. si la propriu si la figurat.. s-au stins toate lumanarile, miroase a fructe de padure, dar inca mai am vin in pahar si tigara..care fumega. Imi place uneori sa o las in scrumiera sa fumege pur si simplu.. e ca un respiro... ceva isi vede de viata  (sau de moarte) fara sa fie nevoie sa intrevii(n)...

Bat campii.. fac ce stiu eu sa fac cel mai bine.. beau vin din noile mele pahare de cristal. I'm a winner.. Or am I?

Nu.. nu exista castigatori. Nu exista invinsi si invingatori. Indiferent cum ai privi lucrurile exista numai oameni care pierd ceva.Pierd incredere, pierd vise, pierd naivitate, pierd nesiguranta, pierd frustrare, pierd dorinta de a fugi in lume..

A trecut un an de cind am deschis debaraua. Un an cat zece... de fapt cat noua.. da.. fix acolo m-am dus. M-am dus si mai devreme de atit, dar noua.. noua e numarul meu. A fost intotdeauna numarul MEU. Atunci am pus capacul. Capacul peste ce simteam. Nu, nu mi se poate intampla mie, nu mie.. eu sunt un cal salbatic, fara capastru, eu sunt un spirit liber.. I cannot be grounded.. but I had been.. Si am urit acel moment, in care mi s-a pus capastru, in care am fost priponita... L-am urit cu fiecare celula.. mai putin cu cea care se divizase si care era insasi esenta capastrului.. si am plins.. si am urlat... si mi-am inclestat pumnii pana mi-am infipt unghiile in carne.. si m-am detestat pentru ca nu l-am vazut venind.. capastrul.. Si am incercat sa spun ca nu e corect.. nu e corect ca unul sa fie priponit si altul nu.. Dar.. "asa e de cind lumea".. si... nu e socialmente acceptabil sa refuzi "lumea"... asa ca lumea a castigat.. inclusiv in mine. The wild horse.. nu numai ca a fost priponit, dar l-am sedat, sa mearga la pas, la trap sau la galop.. dupa cum era nevoia si voia lumii... pentru ca un cal salbatic nu are ce sa caute in societate. Caii salbatici nu danseaza la comanda...si nu cunosc bunele maniere.. nu trag la caruta... si nu participa la competitii de viteza, anduranta sau eleganta... de aceea sunt pe cale de disparitie.. n-au utilitate... in "lume".. si atunci la ce bun sa le dai de mancare daca n-au utilitate.. sunt.. outcasts.. (care e rolul femeii in societate?)

Sedat, da, dar nu mort.. subconstient/inconstient.. calul s-a razvratit in felul lui.. a fumat (ca un turc).. s-a agitat.. a pedepsit.. a muscat.. a dat din copite.. a alergat liber... si a urit.. in aceeasi masura in care iubise.. pentru ca "daca iubesti pe cineva nu-i faci asta"... daca iubesti un cal salbatic nu-i pui capastru si nu-l inhami la caruta.. si daca o faci.. trebuie sa stii ca nu va uita...si nu va ierta... nu va uita indiferent cat de sedat este..

There are no winners... Eu... sunt asa cum sunt si cum am fost mereu.. fie ca am acceptat, fie ca nu... fie ca ca m-am conformat.. fie ca nu..Acum sunt asa.. cum am fost mereu... si imi asum partea mea de responsabilitate in povestea asta si consecintele deciziilor mele - fie ca au fost de a ma seda si accepta capastrul, de a ma razvrati impotriva lui (capastrului) in felul meu, sau de a ma desprinde constient si fara echivoc de cel care m-a priponit la adapostul increderii acordate ca n-o va face in baza faptului ca ma cunoaste (cata naivitate) si stie ca asta m-ar omori interior... cu riscul de a bulversa un manz salbatic crescut in herghelie.. a carui realitate a fost iremediabil zdruncinata, dar nu neaparat in rau (... ce naste din pisica soareci maninca si.. va manca.. instinctual)  - si lui ii las partea lui de responsabilitate si consecintele (in)deciziilor lui - fie ca au fost... acelea care (n-)au fost...pentru ca pana la urma si a nu lua o decizie este tot o decizie.. si a lasa pe altul sa hotarasca pentru tine este tot o decizie (am aflat asta.. gratie... providentei.. si providenta poarta un nume :))... si a juca rolul politistului bun tot timpul este tot o decizie.. si de a nu supara pe nimeni.. este tot o decizie.. si a-l lasa pe altul sa traga linie.. este tot o... DECIZIE. The fish doesn't think.. 'cos the fish knows everything... Dar eu.. care nu sunt un peste care stie tot.. imi asum partea mea de responsabilitate.. si te las pe tine cu a ta... so help me God/Goddess/Shiva/Shakti/the energy... the stardust...

There are no winners.. only us...stardust...




Niciun comentariu: