miercuri, 8 februarie 2012

Neuronu' e agasat.. trebuie sa se exprime...

Neuronu' activ pe moment e agasat.. De la o vreme e asaltat de articole, poze, militantisme pentru "o mama buna"... pentru ca.. vedeti voi.. exista un curent care spune ca o mama buna poate sa fie intr-un anumit fel si nu altul... si daca stai sa citesti toate minunile.. reiese.. pe cale de consecinta (damn.. expresia asta ma face sa rid de fiecare data, asa ca o folosesc din ce in ce mai des)... ca sunt o mama execrabila..

Sa le luam pe rind..

Nasterea... pai dragii mosului - pardon, babei... cica o mama buna naste natural.. eventual acasa.. alaturi de cei dragi.. sa simta pina-n maduva oaselor si dincolo daca se poate.. ca devine mama... La capitolul asta probabil am 10 bile negre.. cine a avut rabdare a vazut ca am nascut la spital, prin cezariana... mi-am scos o masea ar spune unii.. Va asigur ca, desi am fost treaza in operatie (de frica sa nu dau coltul daca ma adorm de tot), am facut conversatie cu personalul medical si chiar i-am zorit la un moment dat ca ma cam plictisisem si imi amortisera mainile... ce se petrece de fapt e departe de senzatia de scos o masea (nu ca mi-as fi scos vreuna de cind mi-am schimbat dintii de lapte).. este o interventie chirurgicala majora...

Alaptatul... a se practica mult si bine.. pina ajunge copilul la scoala daca se poate... pentru ca, nu-i asa.. asta-i creste imunitatea si ii da siguranta si.. il face om... Iar am 10 bile negre.. laptele praf.. dupa cum spuneam.. mi-a schimbat viatza.. si mie si ei.. :) de fapt.. daca stau bine sa ma gindesc.. probabil i-a asigurat-o.. acestea fiind unele din momentele in care ma uitam sa vad daca i-au crescut aripi (vorbesc de momentele in care trebuia s-o alaptez... celelalte erau de domeniul audio)..

Plimbatul - in carut sau in circa.. varianta circa e cea corecta.. Aici probabil am o bila alba, dar nu din alte considerente decit acela ca era mai comod (incercati voi sa coboriti si urcati un carucior cu landou de la/la etajul 2 de citeva ori pe zi si o sa vedeti ca un port-bebe e cea mai buna solutie). Desigur.. pe vremea cind eu faceam asta.. port-bebe era un total NO-NO!.. asa ca pe vremea aceea mi-am luat cele 10 bile negre.. :)))

Dormitul - copilul trebuie sa dorama in pat cu parintii lui pentru ca asta-i creste increderea in sine... WTF!.. uneori e mai comod sa se intample asa, dar vine o vreme cind parintii e bine sa-si recapete viatza.. va spun.. si copilul se odihneste mai bine in patul lui.. ca sa nu mai spun de mama.. Nu-i mai bine sa se vada ei dimineata, cu o mama zimbitoare si dormita, decit cu una care n-a pus geana pe geana de frica sa nu-l sufoce sau striveasca noaptea?...

Diversificarea - alte 20 de bile negre.. dupa ce am facaluit o vreme prin bucatarie diverse combinatii hidoase si insipide.. m-am lasat de sportul asta.. am gasit niste borcane delicioase... toata lumea era fericita..

Pfiu.. n-am mai scris de ceva vreme despre acest subiect. Poate unde nu-mi mai bat capul cu toate subiectele astea de ceva vreme.. acum am altele.. cum ar fi cum sa-i deschizi copilului apetitul pentru citit.. etc..

dar pe bune, am uneori senzatia ca femeile care devin mame fara alta ocupatie o iau putin razna. Nu toate.. n-as vrea sa generalizez.. dar in lipsa de alte preocupari incep sa capete niste idei fixe.. nu mai vorbesc despre altceva.. nu le mai intereseaza altceva.. nu vor sa auda alte pareri..

Incerc sa-mi dau seama ce se intampla.. sigur.. "meseria de mama e cea mai importanta".. bla bla bla.. dar.. nu contribuie la dezvoltarea copilului si faptul ca mama lui face ceva cu placere (altceva decit copilul vreau sa zic).. nu-i arata copilului ca este ok sa ai pasiuni, activitati, o viatza? prin experienetele astea nu-i deschide oare ochii catre lume? Intreb si eu ca proasta.. daca stai toata ziua si vorbesti despre nasteri, pampersi, alaptat.. nu limitezi cumva orizontul copilului? Nu-i ingustezi optiunile? Daca e fata.. nu ajunge sa creada ca asta e menirea ei in viatza.. si nu alta.. iar daca e baiat ca menirea femeilor e asta si nu alta? Nu stiu.. intreb.. ma intreb.. va intreb.. 

Nu devine in acest caz mai greu pentru mama sa lase copilul sa se dezvolte - chiar si cind i-a sosit momentul - pentru ca ea isi pierde menirea si principala ocupatie sau preocupare? Cred ca e periculos sa iti abandonezi toate optiunile si sa pastrezi una singura.. nu e sanatos pentru nimeni din cei implicati.. Eu asa cred.. cred ca e bine ca si mama sa beneficieze de o viatza a ei si copilul sa vada asta... E mai sanatos asa..

Hai ca mi-am exprimat nemultumirea cu privire la "numai asa e bine si nu altfel". orice exagerare e periculoasa.. si ce e acum foarte la moda poate sa dispara peste ceva vreme.. pentru ca savantii britanici au mai cercetat putin si au ajuns la alta concluzie. 

Refuz sa ma simt o mama rea sau ne-buna doar pentru ca moda acum spune altceva... Sau... cu toate cele peste 100 de bile negre.. cred ca e mai important ce crede despre mine copilul meu.. nu populatia mamelor care n-au alta treaba...

2 comentarii:

A spunea...

ca bine le zici :)

eu am o teorie personala - nu e dovedita stiintific- dar cred ca mamele care se reped sa fie mame 100% dedicate acestui rol timp de 25h din 24h si continua in ritmul asta desi copilul are 3-4 ani si ar cam trebui un pic sa respire si el - actioneaza asa din cauza faptului ca au un gol de acoperit in interior. Si chestia asta cumva le implineste, le face utile si apreciate, le distrage atentia de la interior. Cam aceeasi situatie cu femeile super-mega workoholico -carieriste si cam orice e legat de atitudini extreme.

Doar ca n-o sa recunoasca niciodata, poate doar seara tarziu in oglinda din baie.

Partea proasta aici nu e faptul ca trec printr-o perioada de autocunoastere si dezvoltare personala intr-un final gasind sau nu calea cea mai potrivita pentru ele, partea proasta e ca in tot acest proces asta au langa ele un copil care absoarbe ca un burete tot ce vede si aplica mai tarziu. Si caruia nu poti sa-i explici n ani mai tarziu: stii mami a avut o perioada mai naspa dar si-a revenit. Ia incearca tu sa stergi ce ai invatat atunci si asculta aicea cum stau de fapt lucrurile....

not possible!

si nu, nu arunc cu pietre, am trecut si eu prin faza asta, stiu ca e foarte tentant sa te glorifici in mama eroina si perfecta dar e foarte important sa-ti revii pt copil pentru ca ii faci rau.

nici eu nu pot sa inteleg alaptatul natural la 3-4 ani. Pai la varsta asta e un om in miniatura. Inteleg in primele luni cand stomacelul e foarte fragil si laptele de mama este mai usor de digerat, plus anticorpi pt viitorul sistem imunitar, etc, dar la 3 ani?? pai la 3 ani mananca fripturi in sange :) si sistemul imunitar e cam gata si atunci care mai e ideea?

iar nascutul natural vs cezariana e o alta poveste, insa pe mine ma fascineaza nascutul acasa. O mamica ce se pregateste pentru nascutul acasa spunea ca asta e "momentul ei maxim si nu poate sa i-l ia nimeni" Mda, asta apropo de ce ziceam mai sus.

in fine, am scris cam mult, cine stie ce frustrari mai ascund si eu:)

babel_me spunea...

:))) A., eu n-am nimic cu nimeni.. pina la urma fiecare e liber sa faca asa cum il taie capul... cel il taie capul si cat il taie capul.. Dar - mi-a placut expresia cu "glorificarea in mama eroina" :))) - sa nu-mi scoata mie ochii cu asta :) Doar pentru ca tu faci asa.. nu inseamna ca numai asa se poate sau numai asa e bine... mai ales ca.. dupa cum spuneam, moda vine.. moda trece... acum e asa si nu altfel si citesti despre asta pe toti peretii.. maine se mai fac niste cercetari si schimbam tot... Fiecare e liber sa-si creasca copilul/iii cum vrea. Asa cum eu te las sa o faci.. lasa-ma si tu pe mine.. ca oriunde ma intorc citesc despre asta in ultima vreme.. get a life! :)))