miercuri, 18 februarie 2009

Teoria mea despre bucuresteni...

Ma enerveaza foarte tare parerea pe care unii sau majoritatea o au/o are despre bucuresteni.. pina la urma cine sunt ei? Si cei care au o parere proasta, dar si bucurestenii?

Bucurestenii sunt foarte putini.. si nu ma refer aici la cei care locuiesc in Bucuresti, ci la cei care s-au nascut si au crescut in Bucuresti, ai caror bunici s-au nascut si au crescut in Bucuresti si tot asa. Eu sunt unul din ei.. sunt unul din cei care n-au avut niciodata 'la tara'. Cind eram mica sufeream foarte mult pe tema asta.. venea vara, toti prietenii mei plecau 'la tara', la bunici.. si se intorceau cu povesti fascinante despre ce se intimpla acolo.. si eu ramineam in Bucuresti, in caldura si asfalt.. si ii intrebam pe ai mei eu de ce n-am tara.. (pina la urma mi-au cumparat si mie o tara, dar deja era prea tirziu, nu mai era acelasi lucru si nici nu mai apreciam evadatul acolo.. si nici acum nu-l apreciez foarte tare.. se poate vedea asta in posturile cu copilul..).

Eu n-am simtit niciodata ca trebuie sa demonstrez ceva cuiva... n-am simtit ca trebuie sa ajung la Bucuresti... n-am simtit niciodata ca am fost nedreptatita ca nu m-am nascut aici... asa ca asta m-a format intr-un fel. Cred ca sunt mai echilibrata ca multi asa zisi bucuresteni.. care s-au zbatut mult pentru eticheta asta atit de urita si de dorita de fapt.

Pentru ca acesti 'bucuresteni', veniti de cine stie unde.. cred eu ca sunt cei care au facut renumele Bucurestiului. Ei, cu incrincenarea lor, cu ambitiile lor, cu sufletele lor inraite intr-o lupta pina la urma nedreapta.. cu ei insisi.

O ramura a mea se pierde undeva in neamul Balacenilor... o alta printre dunele de nisip ale Persiei.. nu sunt mai buna sau mai rea ca altii, dar nu sunt nici incrincenata.. nici snoaba.. nici cu aere aristocratice.. sunt doar o persoana care a facut mereu ce a vrut sa faca - si asta iti da o pace interioara cumva.. si care se revolta de fiecare data cind spune cuiva ca e din Bucuresti si conlocutorul isi da ochii peste cap.

Ma scoate cumplit din minti acest gest al ochilor peste cap si al privirii care se schimba in secunda doi.. si omul se uita la tine cu repros.. 'mdea, sigur, te crezi mai desteapta pentru ca esti din Bucuresti'. Nu, oameni buni, nu ma cred deloc mai desteapta.. ideea asta cu esti mai destept pen' ca esti din Bucuresti voi ati creat-o.. pentru ca numai aceia mai destepti de la tara ajungeau la Bucuresti.. aici era pamintul fagaduintei, fata Morgana.. Eu eram deja aici cind ati venit voi si nu mi-am pus niciodata problema daca sunt mai desteapta sau mai proasta ca altii.. eu doar sunt.. si ma revolt ca ati venit sa va puneti amprenta.. si sa stabiliti si eticheta..

Cu scuzele de rigoare pentru oamenii cu bun simt din Bucuresti (care nu s-au nascut neaparat aici), restul, care va credeti doamne si domni doar pentru ca sunteti in Bucuresti, eu zic sa va reconsiderati atitudinea..

Fac putin o paralela cu Londra.. gasesti acolo toate natiile pamintului si, desi li se poate spune londonezi, pentru ca ii distingi foarte repede pe cei care nu sunt englezi.. ei nu vor fi totusi niciodata Londonezi.. ei vor fi doar cei care intimplator locuiesc la Londra...

Niciun comentariu: