miercuri, 16 ianuarie 2008

Die Deutsche Kneipe :(

Astazi m-am intilnit cu niste amici si, printr-o eroare organizatorica, am ajuns in restaurantul Die Deutsche Kneipe. Unul dintre cei prezenti merge acolo destul de des pentru ca locuieste alaturi. Nu va spun de fum - desi au un sistem de ventilatie, dar cred ca nu face fatza - va voi spune insa de altele... cum ar fi preturile.. destul de mari (o bere draft 10 RON, un fel de maincare mai deosebit peste 28 RON) si mai ales servirea... Pentru asta nu m-as mai duce niciodata (desi amicul meu, vecinul lor, spune ca te obisnuiesti cu stilul... daca vrei! as adauga eu). N-am vazut niciun zimbet la cele doua gazde (chiar asa isi spuneau in meniu). Pentru ca cei doi care servesc si debaraseaza sunt si patronii restaurantului.

Sa ne intelegem de la inceput, nu-mi plac ospatarii foarte, foarte prietenosi, care din exces de zel sunt cicalitori si de la un punct incolo... chiar enervanti. In acelasi timp insa nu imi place nici sa ma simt ca si cind as deranja pe cineva (in acest caz pe patronul restaurantului) pentru ca am ales sa maninc acolo.

Domnul (patronul/gazda) ne-a luat comanda si nu a schitzat nimic... nici nu cred ca ne-a adresat doua vorbe.. nici macar nu ne-a privit in ochi. S-a infiintat linga masa cu carnetelul si cu pixul si se uita la carnetzel asteptind sa-i dam comanda. A fost obligat sa deschida gura si sa se uite la noi cind l-am intrebat ce contin anumite feluri de mancare. Apoi si-a notat si a disparut. Doamna (patroana/gazda si ea) a venit sa ne ia farfuriile. Amicul meu a laudat snitzelul pe care tocmai il savurase, spunind ca e probabil cel mai bun snitzel al lor... doamna.. cu o fata imobila si inexpresiva total ne spune sec, aproape peste umar, plecind cu farfuriile: e chestie de gust.... si dusa a fost.

Am vazut insa ca rideau sau zimbeau si faceau conversatie la alte mese... la mese unde nu se vorbea limba romana sau erau cel putin opt persoane (noi eram doar cinci). Sa fie acesta motivul? E restaurant de expati si noi, ca niste tarani neaveniti ce suntem, n-am respectat regula nescrisa a restaurantului? Nu stiu ce sa zic.. mincarea e buna, dar in conditiile date ma pot lipsi de ea... si de mutrele lor acre.

Niciun comentariu: